Aanloopfase vorming 

  1. Algemeen
     
  2. Verloop
     
  3. Folder
     
  4. Meer info

 

 Download hier de affiche

 

 

1. ALGEMEEN

Trajecten in de aanloopfase hebben als doel arbeidsbereide maar nog niet arbeidsrijpe jongeren de nodige tools aan te reiken om hun eerste of verdere stappen te zetten op de arbeidsmarkt. Dit kan in het kader van Duaal leren en het huidige stelsel voor leren en werken.

On@Break² biedt een kwaliteitsvol en doelgericht traject aan met het oog op het versterken van de arbeids- en loopbaangerichte competenties. Dit via een tijdelijke, intensieve, ervaringsgerichte begeleiding op maat van de leerling. We vertrekken vanuit de aanwezige krachten en zetten in op exploreren, experimenteren en ontwikkelen van nieuwe vaardigheden. Dit via vorming, atelierwerking, praktijkvoorbeelden, werkveldbezoeken, vrijwilligerswerk, reflectie, peer-learning, ondernemerschap, enzovoort.

Tijdens het traject wordt ingezet op betrokkenheid en gedeeld engagement van alle actoren.

De begeleiding is modulair opgebouwd en is zowel individueel als groepsgericht.

De trajectdagen vinden plaats op donderdag en vrijdag in de Destelbergenstraat 61, 9040 Sint – Amandsberg.

Dit project wordt gerealiseerd met de financiële steun van het Europees Sociaal Fonds en Vlaanderen-Departement Onderwijs en Vorming.

 

2. VERLOOP


Stap 1: screening op de school

Na inschrijving in het deeltijds onderwijs of in een duale richting wordt op verschillende vlakken bekeken welk traject het beste voor de leerling is.

Indien een aanloopfase is aangewezen, zal de trajectbegeleider doorverwijzen naar een organisator die de aanloopfase aanbiedt.
 

Stap 2: aanmelding

De school stuurt het aanmeldingsformulier door naar brenda.vermeire@vzwapart.be 
 

Stap 3: intakegesprek

Na ontvangen van het aanmeldingsformulier worden de leerling, de trajectbegeleider en de ouders uitgenodigd voor het intakegesprek.

Doelstellingen worden gezamenlijk afgestemd en neergeschreven in een actieplan.

Een begeleidingsovereenkomst wordt opgemaakt.
 

Stap 4: begeleiding

Eenmaal de begeleidingsovereenkomst is ondertekend, gaat het traject van start. Het traject duurt zolang als nodig, zo kort als mogelijk.
 

Stap 5: Afrondingsgesprek

Op het einde van de begeleiding wordt een afrondingsgesprek georganiseerd met de leerling, de trajectbegeleider van de school en de ouders. 

 

3. FOLDER

Download hier de folder

 

4. MEER INFO

Meer informatie kan u terugvinden op:

https://onderwijs.vlaanderen.be/nl/esf-projecten-leren-en-werken-en-duaal-leren 
 

 

 


 
© 2021 vzw aPart

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Webdesign Dynamic Arts (Gent, Oost-Vlaanderen)